Logo of CSN Groep

Ook je telefooncentrale past in Microsoft Teams

Het afgelopen jaar voelde voor veel bedrijven als een eindeloze rit in een rollercoaster. In korte tijd zijn er thuiswerkplekken gerealiseerd en voor de communicatie is er door veel organisaties gekozen voor Microsoft Teams. Ondanks dat menig medewerker dankzij Teams vanuit huis aan de slag kan, zijn er ook nog steeds mensen aan kantoor gebonden vanwege de telefooncentrale. Dit laatste behoort met Telefonie van Microsoft Teams in combinatie met het platform DirectRoute365 van Communicativ tot het verleden.

Eric Hartsink Communicativ

Geschreven door: Eric Hartsink, oprichter Communicativ

Al liepen voor veel organisaties de zaken het afgelopen jaar gewoon door, na de eerste maanden van thuiswerken werden al snel de eerste aandachtspunten zichtbaar. Denk hierbij aan de communicatie met collega’s, externe partijen en de bereikbaarheid van de organisatie via de traditionele telefooncentrale. Als het gaat om de communicatie met collega’s en externe partijen zorgde Microsoft Teams voor velen voor verlichting. Verscheidene organisaties realiseren zich echter niet dat deze volledig cloud-gebaseerde oplossing, waarbij diverse kanalen van communicatie en samenwerken bij elkaar komen, veel meer biedt dan alleen videobellen. 

Met Telefonie van Microsoft Teams is niemand meer aan kantoor gebonden vanwege de telefooncentrale.

Traditionele telefooncentrale vs. Microsoft Teams communicatieplatform

Vanuit de traditionele telefooncentrale is niet te zien welke collega’s er aan het werk zijn en direct contact leggen door middel van een videocall is geen optie. Organisaties hebben nu nog vaak hun vaste nummers doorgeschakeld naar een mobiele telefoon, telefonisten dienen op kantoor te zijn achter een groot telefoontoestel en servicedesk-ondersteuning werkt niet optimaal. De bereikbaarheid via het vaste nummer laat ook te wensen over en alle doorschakelingen naar de mobiele telefoon levert veelal extra kosten op. Kortom: de traditionele telefooncentrale is duur en complex.

Minder kosten dankzij het Teams Telefonie pay-per-use-per-month-model.

Genoeg redenen dus om de telefooncentrale in Microsoft Teams onder te brengen. Als Microsoft Partner zorgt Communicativ dat alle gewenste telefoniefunctionaliteiten van een telefooncentrale in Teams efficiënt en snel worden geïntegreerd. Zo kan iederéén op elke gewenste locatie werken. Op basis van een pay-per-use-per-month-model kunnen de kosten omlaag en de migratie is eenvoudig. Communicativ migreert al meer dan 10 jaar traditionele telefooncentrales naar een Microsoft-communicatieplatform. Wij kunnen met ons platform DirectRoute365 alle telefonistendiensten, vaste nummers, servicediensten, klantcontactcenters, verkoopafdelingen en vele andere mogelijkheden binnen Teams faciliteren. Een optimale bereikbaarheid wordt hierin gegarandeerd. Het maakt voor Microsoft Teams niet uit of je medewerker nu vanuit huis of op een andere locatie werkt. Perfect als je het hybride werken als lange termijnoplossing wil omarmen.

Traditionele telefooncentrale

  • Locatiegebonden
  • Geen mogelijkheid tot videobellen
  • Niet te zien wie er belt
  • Bereikbaarheid laat te wensen over
  • Niet zichtbaar wie er aanwezig is
  • Complex en kostbaar

Microsoft Teams communicatieplatform

  • Werken op elke gewenste locatie
  • Start te allen tijde een videocall
  • Zichtbaar wie er belt via klantenkaart pop-up
  • Gegarandeerd een optimale bereikbaarheid
  • Direct zichtbaar wie er aanwezig is
  • Eenvoudig en pay-per-use-per-month-model
Zichtbaarheid vergroten

Het nummer waarop de medewerker bereikbaar is reist mee en overige diensten worden vanuit Teams ook remote ondersteund. De medewerker hoeft geen nieuwe applicatie te leren aangezien het volledig integreert in de Microsoft Teams-client. Voor servicedeskmedewerkers biedt het ontzettend veel voordelen. Zo is het ontzettend eenvoudig om in te loggen via Teams-client, ze kunnen direct zien welke collega’s actief zijn in de servicegroep, wie er belt dankzij de klantenkaart pop-up en hoeveel bellers er in de wachtrij staan.

Goede communicatie en bereikbaarheid vragen om oplossingen vanuit zowel technologisch oogpunt als op facilitair gebied. Alleen zo wordt het hybride werken echt een strategische keuze voor de lange termijn. Microsoft Teams kan hierin een belangrijke rol spelen. Zelfs als je nog niet werkt met deze applicatie, zul je daar door middel van training, ondersteuning vanuit de organisatie of van derden snel je weg kunnen vinden. Niet voor niets is het aantal Microsoft Teams-gebruikers in Nederland binnen een jaar van 270.000 gebruikers in februari 2020 naar +/- 3.150.000 gestegen. Microsoft Teams is here to stay!

Het gebruik van Teams Telefonie is kinderlijk eenvoudig en biedt ontzettend veel voordelen.

Volg de gratis workshop

Het hybride werken is met Microsoft Teams vanuit het communicatievraagstuk volledig te ondersteunen. Wil je graag weten wat de mogelijkheden zijn binnen Microsoft Teams in combinatie met het telefonie-infrastructuurplatform DirectRoute365 van Communicativ? In samenwerking met CSN Groep geven wij gratis workshops waarin de ideale stap naar Teams Telefonie interactief wordt besproken. Wij kunnen in meer dan 60 landen de organisatie ontzorgen en een optimale bereikbaarheid garanderen.

Workshop

Teams

Telefonie

Karste de Vries

Neem contact op met Arjan

Bel Arjan van de Bunt op 088 999 09 23, mail naar a.bunt@csngroep.nl of schrijf je direct in voor de workshop:

Andere interessante blogs