Logo of CSN Groep

CSN Kweekvijver: van Servicedesk Engineer naar Systeembeheerder

Binnen CSN Groep heeft niet iedereen een IT-achtergrond of is direct na school aan de slag gegaan binnen de IT. We stellen eenieder graag aan je voor. Zo krijg je direct een beeld welke weg mensen zoal hebben afgelegd om te komen waar ze nu zijn binnen CSN Groep. Deze keer spreken we Elroy Burggraaf: van Servicedesk Engineer naar extern Systeembeheerder.    

Op de vraag hoe Elroy (24) anderhalf jaar geleden de start bij CSN Groep heeft ervaren, antwoordt hij: “Tijdens mijn sollicitatiegesprek kreeg ik vooral te horen wat CSN Groep doet en hoe de organisatie was opgezet. Binnen een dag hoorde ik dat ik kon gaan starten op de Servicedesk. Voor het eerst in mijn leven, buiten mijn stages om, aan de slag als Servicedesk Engineer. Op het moment dat ik werd aangedragen bij CSN door collega en vriend Scott de Jonge was ik werkzaam als Teamleider bij een drogisterij. Een switch naar IT klinkt dan misschien gek, maar ik heb mijn diploma’s IT MBO niveau 3 en 4 gehaald.”

Meer dan alleen telefoontjes aannemen en doorverbinden

De manier van werken bij CSN Groep was in vergelijking met de stages die Elroy had gelopen even wennen. “Ik was gewend om telefoontjes aan te nemen, door te verbinden en routineklusjes op te pakken. Dat valt onder standaard eerstelijnstaken”, legt hij uit. “Bij CSN wordt er verwacht dat je eerst zelf dingen analyseert en uitzoekt en dan pas doorverbindt. Je doet dus eigenlijk al snel tweedelijnstaken.”

De inwerkperiode voelde voor Elroy als een sprong in het diepe. “Ik vond het in het begin wel spannend, omdat ik niet wist of het me allemaal wel zou gaan lukken. Na mijn eerste week mocht ik al gelijk klanten telefonisch te woord staan. Het was wel echt een steile leercurve en zeker die eerste periode was ontzettend uitdagend en leerzaam. Uiteindelijk merkte ik dat het afhandelen van eerstelijnstaken steeds meer vanzelf ging. Zeker als je merkt dat mensen dingen aan jou gaan vragen, dan weet je dat het goed zit.”
Elroy heeft het overigens niet erg gevonden om in het diepe gegooid te worden. “Daar leer je juist van.” Van leren is Elroy zeker niet vies. “Als ik het idee heb dat ik niets kan leren, dan sta ik voor mijn gevoel stil en dat wil ik niet.” Dat hij na een half jaar betrokken raakte bij bepaalde projecten, vond hij dan ook geheel niet erg. “Mijn eerste project was het wachtwoordenproject: checken of wachtwoorden bij klanten wel compliant waren. Dus hoe zit het met de levensduur, complexiteit, beveiliging en ga zo maar door. Bij mijn analyse bleek dat sommige wachtwoorden weer veilig en compliant gemaakt moesten worden, dus dat betekende contact zoeken met de klant en dit oplossen.”
Rijbewijs gehaald met de hulp van CSN

Gaandeweg raken de standaard Servicedeskwerkzaamheden meer en meer op de achtergrond. Elroy krijgt de kans om actief mee te denken over oplossingen binnen verschillende projectteams en gaat met consultants mee naar klanten. Nu gaat hij sinds begin 2022 zelfstandig naar klanten. Eerst met het openbaar vervoer, maar onlangs heeft Elroy met de hulp van CSN Groep zijn rijbewijs gehaald. Zo kan hij ook naar klanten die minder goed te bereiken zijn met het openbaar vervoer.

Elroy bezig met lessen
Elroy zou Elroy niet zijn als hij niet al aan het nadenken is wat zijn vervolgstap kan worden. Daarom gaat hij aan de hand van een persoonlijk ontwikkelingsplan na welke kant hij op wil. “De bedoeling is om in het derde of vierde gedeelte van dit jaar één of meerdere trainingen te volgen om verder te groeien”, legt Elroy uit. “Op de korte termijn wil ik graag mijn huidige rol volledig beheersen. Op de lange termijn zou ik misschien als consultant of projectleider aan de slag willen. Echt dingen kunnen bouwen in plaats van enkel beheren. En misschien schop ik het zelfs tot teamleider. Ik blijf graag dromen, dus wie weet!”

Wil jij net als Elroy starten in de IT? Bel me gerust op 088 999 09 61 of …


altijd

blijven

ontwikkelen

Karste de Vries

Contact met Lianne

Bel Lianne Hessen op 088 999 09 61 of mail naar l.hessen@csngroep.nl

Andere interessante blogs